آلانیا دل ری

خرید ملک در ترکیه

حقوقی

28 مارس 2022 2546 بازدید
آلانیا دل ری
مراحل خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

فهرست محتوا

بررسی خرید ملک در ترکیه از همه زوایا

اگر قصد مهاجرت دارید ولی هنوز درباره کشور مورد نظرتان به یک تصمیم نهایی نرسیده اید این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در این مطلب برای شما دلایلی دال بر اینکه ترکیه میتواند یک گزینه و حتی یک انتخاب خوب و مطمئن باشد، ارائه خواهیم داد. علاوه بر آن در این مقاله به بررسی قوانین حاکم در این کشور درباره خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجه، ممنوعیت هایی موجود از نظر قانون، بررسی شایعات اخیر درباره خرید ملک در ترکیه و همینطور نکات بسیار مهم حقوقی که بسیاری از افراد از آن غافل هستند و اهمال در آنها میتواند هزینه های زیادی را بر آنها تحمیل کند، میپردازیم. پس در صد در صد توصیه اکید میکنیم که اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید تا انتهای این مطلب را مطالعه کرده و نکات کلیدی آن را از دست ندهید. در ابتدا کمی با ترکیه آشنا میشویم.

تماس با ما

ترکیه کجاست؟‌

 ترکیه، کشوری در همسایگی ایران، با جمعیتی در حدود ۸۲ میلیون نفر، یک کشور توریستی و مهاجرپذیر است که در سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه های تکنولوژی، اقتصاد، صنعت و توریسم داشته است.
سرمایه گذاران و خریداران ملک در ترکیه تنها ایرانیها نیستند و در سالهای گذشته ترکیه علاوه بر ایران از کشورهایی همچون روسیه، اوکراین، آلمان، هلند، سوئد، نروژ ، دانمارک و بسیاری از کشورهای دیگر هم خریدار ملک داشته است. اما آنچه بدیهی است برای چندمین سال متوالی ایرانیان در رده های بالای خرید ملک در ترکیه بوده اند. اما چرا؟ مزایای خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان چیست و چرا بسیاری از ایرانیان ، ترکیه را به عنوان کشور مهاجرتی خود و نیز جهت خرید ملک انتخاب میکنند؟ در ادامه این مطلب به تمامی زوایای این دلایل خواهیم پرداخت اما پیش از آن، نگاهی به قوانین مهم خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی بیاندازیم.

آیا خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی قانونی است؟

اگر در نظر دارید اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید، شاید اولین سوالاتی که برایتان پیش میآید این باشد که از نظر قانون امکان خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی وجود دارد ؟ و یا اینکه آیا برای اتباع خارجی امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک در قانون این کشور تعریف شده است؟ در جواب این سوالات باید گفت، بله! ‌مجلس ملی ترکیه در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۲، قانون اصلاحی در مورد خرید و فروش املاک و مستغلات به اتباع خارجی را تصویب کرد بر اساس این اصلاحات شهروندان ۱۲۹ کشور از جمله ایران قادر به خرید و فروش ملک مسکونی، تجاری و زمین در ترکیه میباشند.‌

خرید ملک در ترکیه اتباع خارجی

در ادامه این مبحث این سوال مطرح میشود که در تعریف املاک و مستغلات، دقیقا چه مواردی وجود دارد که یک خارجی مجاز به خرید آن است؟

طبق قانون شماره ۲۶۴۴ ، یک خارجی مجاز به خرید ملک مسکونی، تجاری، زمین و زمین کشاورزی در ترکیه است. البته در این میان محدودیت هایی هم وجود دارد که در ادا‌مه به آنها اشاره میکنیم. اما قبل از آن باید به این نکته پرداخت که امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک مسکونی، تجاری، زمین و زمین کشاورزی به چه شکل است؟‌ برای رسیدن به پاسخ این سوال، و آگاهی از املاکی که با خرید آنها در ترکیه میتوانید اقامت این کشور را دریافت کنید، تیم محتوای DelRey مقاله ای تحت عنوان: اقامت ترکیه با خرید ملک با استناد به آخرین آپدیت قوانین ترکیه در این زمینه، جمع آوری کرده است که مطالعه آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

ممنوعیت هایی که باید در رابطه با خرید املاک در ترکیه بدانید

اگر در حال اقدام برای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت با خرید ملک در این کشور هستید، به خاطر بسپارید که برخی از ممنوعیت ها برای شما به عنوان یک خارجی وجود دارد. این محدودیت ها شامل موارد زیر هستند که در صورتی که از آنها بیخبر باشید ممکن است علاوه بر اینکه در مساله دریافت اقامت و خرید ملک در ترکیه به مشکل بر میخورید، مورد سواستفاده کلاهبرداران هم قرار بگیرید.

  • مساحت کل اموال غیرمنقول قابل خرید توسط شخص خارجی از ترکیه نباید بیش از ۳۰ هکتار باشد. رعایت این محدودیت حتی اگر قرار باشد از شهرهای مختلف خریداری شود الزامی است. در ضمن شخص خارجی در ترکیه مجاز به خرید اموال غیر منقول در یک منطقه، بیش از ۱۰ درصد کل مساحت منطقه نیست.
  • اگر در نزدیکی منطقه نظامی اقدام به خرید ملک در ترکیه میکنید باید از مقامات نظامی منطقه مجوز بگیرید، چرا که در صورت قرار گرفتن ملک مذکور در محدوده امنیتی، فروش به خارجی ها امکان پذیر نخواهد بود.‌‌‌

تا اینجا به بررسی برخی از قوانین و محدودیت های خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی پرداختیم؛ اما در ادامه به بررسی این سوال خواهیم پرداخت: چرا خرید ملک در ترکیه؟! و با مطرح کردن این سوال به بررسی تمام جوانب و مزایای آن خواهیم‌ پرداخت.

ممنوعیت های خرید ملک در ترکیه

چرا خرید ملک در ترکیه؟

بی شک وقتی فکر مهاجرت به سرمان میزند و شروع به تحقیق و دودوتا چارتا کردن میکنیم، به دنبال بهترین گزینه هایی هستیم که با شرایط و خواسته های ما سازگار باشد و برایمان مزیتهایی بهمراه داشته باشد. ما دلایلی داریم مبنی بر اینکه خرید ملک در ترکیه مزایایی را بهمراه خواهد داشت که خرید در بعضی از کشورهای دیگر که شرایطی مشابه با ترکیه دارند این مزایا را به همراه ندارند. در ادامه به بررسی برخی از این شرایط خواهیم پرداخت:

دریافت اقامت ترکیه به همراه شهروندی

با خرید ملک در ترکیه با توجه به قوانین جدید و حداقل مبلغ خرید 200 هزار دلاری خرید ملک جهت دریافت اقامت و البته با توجه به مطلع بودن از مناطق ممنوعه و عدم خرید در این مناطق، شخص صاحب سند، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی میتوانند اقامت موقت و قابل تمدید ترکیه را دریافت کنند. با دریافت اقامت ، اشخاص میتوانند تا اتمام مدت اقامت در ترکیه بمانند و از بخش بزرگی از کلیه امکاناتی که شهروندان ترک برخوردارند، برخوردار شوند ، مانند امکان درمان رایگان در مراکز بهداشتی و یا امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی و بسیاری از امکانات دیگر. علاوه بر آن اگر اشخاص تمدید اقامت خود را تا پنج سال ادامه دهند با رعایت چند شرط دیگر میتوانند درخواست شهروندی و به تبع آن درخواست دریافت پاسپورت بدهند و از مزایای پاسپورت و شهروندی ترکیه بهره مند شوید. این در حالی است که در صورتی که خرید ملک در ترکیه با مبلغ 400 هزار دلار به بالا باشد بدون نیاز به گذر زمان بلند مدت و فقط در عرض ۹۰ روز کاری شما موفق به دریافت مستقیم شهروندی و پاسپورت ترکیه خواهید بود.

دریافت اقامت و شهروندی ترکیه

قیمت مناسب ملک در ترکیه

با توجه به امکانات متنوع املاک در ترکیه نظیر استخر، سونا، سالن ورزش، محوطه بازی کودکان و بسیاری امکانات دیگر اما باز هم قیمت خانه در ترکیه نسبت به ایران و همچنین نسبت به کشورهای اروپایی و امریکایی پایین تر است ، در حالی که  سطح کیفی زندگی در حد مکفی و خوب است و در محیطی آزاد و زیبا امکان زندگی برای تمام افراد واجد شرایط از سرتاسر دنیا وجود دارد. همین امر سبب شده است که بخصوص در سالهای اخیر افراد خواهان خرید ملک در ترکیه از کشورهای مختلف به سمت ترکیه آمده و با خرید ملک در این کشور اقدام به سرمایه گذاری و مهاجرت کنند. قیمت خانه در ترکیه، به صورت متری بیان نمیشود و بیشتر بر اساس فاکتورهایی مانند لوکیشن، امکانات، سن ساختمان، تعداد خواب، نوع ملک، دوری و نزدیکی به دریا و موارد دیگری از این قبیل، قیمت گذاری و بیان میشود. اما اگر مایلید در رابطه با قیمت املاک در ترکیه اطلاعات بیشتری داشته باشید، مقاله گردآوری شده گروه محتوای DelRey را مطالعه کنید. همین طور میتوانید با تماس با مشاورین ما و اعلام شرایط و خواسته های خود، اطلاعات لازم را دراین زمینه داشته باشید.

تشابهات فرهنگی

قطعا مساله فرهنگ و آداب و رسوم در یک کشور، وقتی که تصمیم میگیریم در آن کشور ملکی بخریم و موقت و یا مادام در آنجا زندگی کنیم، مساله مهمی برای ما خواهد بود. چرا که در نهایت باید با مردم آن جامعه به دلایل مختلف در ارتباط باشیم و این مهم است که چقدر به فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن کشور میتوانیم نزدیک باشیم. تشابهات فرهنگی زیادی بین مردم ایران و ترکیه وجود دارد که خرید ملک در ترکیه ره دلپذیر تر میکند. مردم این کشور بسیار مهمان نواز و مهاجر پذیرند بخصوص در شهرهای توریستی و مهاجر پذیر این موضوع به خوبی احساس میشود. همین امر زندگی در این کشور را لذت بخش تر میکند و سبب میشود که کمتر احساس غریبی کنید. جالب است بدانید که بسیاری از رسوم در کشور ترکیه با آداب و رسوم کشور ما یکی و یا بسیار به آن نزدیک است. پس برای کسی که از احساس غربت بعد از مهاجرت فراریست، خرید ملک در ترکیه و مهاجرت به این کشور میتواند گزینه خوبی باشد.

تشاهبات فرهنگی ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

هرچند که تورم، مانند تمام کشورهای جهان در ترکیه هم وجود دارد و بعضا اخبار گرانی در ترکیه هم به گوش میرسد، اما با این حال هزینه های زندگی در ترکیه با توجه به سطح کیفی مطلوب زندگی در این کشور از سایر کشورها کمتر است و همین امر سبب شده است که مردمان کشورهای مختلف از جمله ایران به خرید ملک در ترکیه فکر کنند و آن را از بین گزینه های پیش رو، یک گزینه مناسب برای مهاجرت و یا سرمایه گذاری بدانند. واحد پول این کشور لیر است.
در این رابطه بخوانیم:درباره شرایط زندگی در ترکیه و هزینه ها بیشتر بدانیم.

مالکیت تام و موروثی بودن املاک در ترکیه

بر خلاف برخی دیگر از کشورها مالکیت ملک خریداری شده حتی برای یک خارجی تماما با شخص خریدار و این مالکیت مادام العمر است، به صورت عرصه و ایان، بدین معنی که با خرید ملک در ترکیه، خریدار از زمین ملک هم دارای سهم است. این موضوع در قوانین این کشور بیان شده است و قابل جستجو و تحقیق است.‌

‌علاوه بر این در صورت فوت خریدار، در صورتی که وی از قبل در مورد اموالش وصیت و تعیین تکلیف محضری نکرده باشد، ملک وی تماما به وراث تعلق میگیرید و دولت هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد مگر اینکه شخص نه وارثی داشته باشد و نه وصیتی.‌
این نگرانی و سوال بسیاری از کسانی که در رابطه با خرید ملک در ترکیه دارند و ما در مقاله  قانون ارث در ترکیه به طور کامل به آن پرداخته ایم.

فرایند آسان خرید ملک در ترکیه و شرایط آسان پرداخت

مادامی که تصمیم به خرید ملک در یک کشور خارجی که با زبان آن آشنایی نداریم میکنیم، این یک مزیت بزرگ است که فرآیند خرید برای ما آسان و بی دردسر پیش برود و در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسد.
در فرایند خرید ملک در ترکیه از اولین مرحله انتخاب ملک تا خرید نهایی و دریافت سند را میتوانید در عرض یک الی دو هفته کاری به پایان برسانید. علاوه بر آن در اکثر موارد برای پرداخت میتوانید از شرایط اقساط کوتاه مدت و بلند مدت بدون بهره استفاده کنید چرا که بسیاری از شرکتهای سازنده ملک در ترکیه این شرایط را برای خریداران خود مهیا میکنند. در ادامه با مراحل کاری و اداری این مساله بیشتر آشنا خواهید شد.

مراحل خرید ملک و دریافت سند در ترکیه

 در درجه اول باید اقدام به بازدید املاکی که با بودجه، شرایط و خواسته های شما مطابقت دارند، کنید. بنابراین لازم است که در هنگام مشاوره با مشاورین DelRey، بودجه و خواسته های خود را مشخص کنید تا بهترین گزینه های موجود به شما ارائه شود.‌
پس از بازدید از املاک و پیدا کردن ملک مورد نظرتان، جهت عقد قرارداد به دفتر مربوطه رفته و علاوه بر تنطیم قرارداد، یک فرم حاوی مشخصات هویتی را تکمیل میکنید. در مرحله بعد این فرم، به همراه قرارداد، پاسپورت ( و یا کیملیک) و عکس از خریدار و فروشنده، تحویل اداره سند میشود. سپس از طرف اداره سند در یک تاریخ مشخص به شما نوبت داده میشود که شما باید در این تاریخ (که پس از کارشناسی ملک توسط اداره سند خواهد بود) در اداره سند حاضر شده و پس از تسویه حساب با فروشنده اقدام به امضاهای مربوطه در اداره سند کنید. در این میان هزینه اداره سند که برابر با ۴ درصد مبلغ ارزشیابی توسط کارشناس است به علاوه هزینه کارشناس هم وجود دارد. سند هم در همان روز حاضر و به شما تحویل داده میشود. شما اکنون یک خریدار ملک در ترکیه هستید که میتوانید برای دریافت اقامت از طریق ملکتان در ترکیه اقدام کنید.‌ به خاطر داشته باشید که امکان استعلام شرایط ملک مد نظرتان از لحاظ قانونی برای شما در اداره سند وجود دارد.

مراحل خرید ملک در ترکیه

دریافت شهروندی و پاسپورت با خرید ملک در ترکیه‌

اگر ملکی که برای خرید در نظر گرفته اید، مبلغی کمتر از 400 هزار دلار داشته باشد، شما با خرید آن میتوانید اقدام به دریافت اقامت موقت ترکیه کنید و اقامت خود را در طی پنج سال متوالی تمدید کرده و در نهایت درخواست شهروندی ترکیه بدهید تا پرونده شما به جریان بیوفتد و پس از بررسی در صورتی که شرایط دریافت شهروندی را رعایت کرده باشید موفق به دریافت آن شوید. در این رابطه نکات بسیار مهمی وجود دارد که در صورت اهمال در آنها، پس از گذشت ۵ سال هزینه و زمان در دریافت شهروندی ترکیه نا موفق خواهید بود. پادکست زیر حاوی اطلاعات مهمی در این زمینه است که صد درصد شنیدن آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

اما در ادامه مبحث شهروندی ترکیه باید گفت که شما بدون طی مراحل بالا، در صورتی که بودجه تان اجازه بدهد، میتوانید طبق قانون اعطای شهروندی، با خرید ملک 400 هزار دلاری در ترکیه، فقط در عرض سه ماه کاری، صاحب شهروندی و پاسپورت ترکیه شوید. اطلاعات کامل تر و قوانین مربوط به تابعیت ترکیه را میتوانید در مقالات جمع آوری شده تیم DelRey که طبق آخرین قوانین این کشور تهیه شده است، مطالعه کنید:


شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک
تمام راههای اخذ شهروندی ترکیه

امکان استفاده از مزایای پاسپورت ترکیه پس از اخذ شهروندی

بی شک دریافت پاسپورت ترکیه برای ما ایرانیان و حتی شهروندان برخی دیگر از کشورها که ارزش پاسپورتشان به نسبت پاسپورت ترکیه کمتر است، مزایایی به همراه خواهد داشت که قطعا دریافت آن به علاوه مزایای زندگی در این کشور به خرید ملک در ترکیه می ارزد. با دریافت پاسپورت این کشور، شما از حق و حقوق یک شهروند ترک برخوردار خواهید بود؛ امکان داشتن کارت شناسایی و پاسپورت کشور ترکیه با هویت و نام جدید برای شما وجود دارد. علاوه اینکه سفر به بسیاری از کشورها با پاسپورت ترکیه بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی امکان پذیر است.

مزایای پاسپورت ترکیه

امکان سرمایه گذاری و کسب درآمد با خرید ملک در ترکیه

شاید از خرید ملک در ترکیه قصد تفریح و سرمایه گذاری دارید و یاحتی دوست دارید راهی پیدا کنید که در بودجه مصرفی شما برای خرید ملک صرفه جویی شود. ما برای شما روشهایی را برای رسیدن به این اهداف پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید از طرق مختلفی مانند گارانتی اجاره و یا با خرید در مراحل اولیه ساخت سود مناسبی کسب کنید. اما این مساله نیازمند اطلاعات و جزییات بیشتری است که به طور کامل در مقاله ای تحت عنوان درآمد زایی با خرید ملک در ترکیه به آن پرداخته ایم. شما با مطالعه این مقاله پیشنهادات خوبی در زمینه کسب درآمد و یا صرفه جویی در بودجه تان دریافت خواهید کرد.

انواع ملک در ترکیه

اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، بد نیست که درباره انواع ملک موجود در این کشور هم بدانید. املاک در ترکیه به طور کلی در چند دسته زیر یافت میشوند:

سوئیت آپارتمان

سوئیت آپارتمان ها معمولا باب میل افراد مجرد یا دانشجو هستند و متشکل از یک سالن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اند و متراژ بسیار کمی دارند، اما در مقوله خرید و فروش طرفدار آنچنانی ندارند و بنابراین برای سرمایه گذاری هم مورد مناسبی نیستند.

آپارتمانهای معمولی

این آپارتمان ها که کمترین قیمت را در میان املاک ترکیه دارند، باب طبع مردم بومی ترکیه هستند و اکثرا این نوع آپارتمان را ترجیح میدهند، اما این نوع از املاک طرفدار آنچنانی در میان خارجیهای مهاجر به ترکیه ندارند، چرا که این آپارتمانها معمولی و فاقد امکانات تفریحی مانند استخر، سونا، پارک کودک و … هستند. شارژ ماهانه در این نوع از آپارتمان ها هم، معمولا مبلغ کمی است.‌

سیته‌

نوع دیگری از املاک در ترکیه، سیته ها هستند که معمولا بیشترین طرفداران را در میان خریداران ملک در ترکیه دارند. سیته که به مجموعه چند آپارتمان در کنار هم واقع در محیطی چند هزار متری گفته میشود، دارای امکانات تفریحی خوبی از قبیل استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزش، پارک کودک و ….است و همین امر هم سبب شده که سیته ها در مقوله خرید ملک در ترکیه، محبوب تر باشند. سیته ها به دلیل وجود نگهبان ۲۴ ساعته، از نظر امنیت هم در جایگاه خوبی هستند؛ اما بدیهی است که از قیمت و شارژ بیشتری نسبت به موارد قبلی برخوردار باشند.‌

رزیدنس

رزیدنس ها که از نظر شارژ، قیمت، امکانات و خدمات در جایگاه بالاتری نسبت به موارد قبلی قرار گرفته اند، در رقابت با هتل های پنج ستاره هم معمولا پیروزند. رزیدنس ها علاوه بر امکانات موجود در سیته ها، دارای امکانات بیشتری مانند کافی شاپ، رستوران، مهد کودک و … هستند و یک زندگی مرفه و لاکچری را به ساکنین خود ارائه میدهند. این گروه از املاک هم طرفداران زیادی در بین خریداران ملک در ترکیه دارند.‌

ویلا

در دسته آخر، ویلا ها و مجموعه ویلاها قرار دارند که از نظر قیمت در سطح رزیدنس و گاها بیشتر از آن قرار میگیرند. ویلاها هم معمولا از امکانات تفریحی برخوردار هستند و ویژگی خاص آنها مستقل و مجزا بودن محیط آنها است‌

انواع ملک در ترکیه

فاکتورهای تعیین کننده قیمت ملک در ترکیه

  • نوع ملک: همانطور که در قسمت انواع ملک در ترکیه متوجه شدید، املاک در ترکیه از نظر وجود و میزان امکانات تفریحی و رفاهی آنها دسته بندی میشوند و نوع ملک تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. هر چقدر مجهزتر، گرانتر!
    بنابراین روشن است که قیمت املاک در ترکیه از گرانترین به ارزان ترین، به ترتیب متعلق به ویلاها و رزیدنس ها، سیته ها، آپارتمان معمولی و سوئیت آپارتمان هاست.
  • ‌تاثیر سن، متراژ و تعداد خواب بر قیمت خانه‌

    از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت املاک در ترکیه میتوان به مواردی مانند سن ساختمان، متراژ و تعداد اتاق خواب آن اشاره کرد. هرچه سن ساختمان کمتر و متراژ و تعداد اتاق خوابش بیشتر باشد، قیمت خانه هم بیشتر میشود.
  • موارد دیگری هم مانند لوکیشن ملک، چشم انداز، محیط اطراف و میزان نزدیکی و دسترسی ملک به امکانات شهری از عوامل دیگر تاثیر گذار بر قیمت املاک در است.‌

اکنون و با این پیش زمینه باید گفت که به طور کلی حداقل قیمت برای خرید یک خانه ایده آل و مناسب، با لوکیشن و کیفیت خوب و همچنین بهمراه امکانات تفریحی در ترکیه برای آپارتمان تک خوابه 60 هزار یورو، برای آپارتمان دوخوابه 90 هزار یورو، برای آپارتمان سه خوابه 100 هزار یورو و برای ویلا از 3۰۰ هزار یورو به بالاست.

اگر در ارتباط با خرید ملک در ترکیه مایلید بدانید که آیا میتوان خانه های ارزان تری هم پیدا کرد یا نه باید بگوییم بله! اما این املاک میتوانند در یکی از شرایط زیر قرار داشته باشند که بهتر است از قبل درباره آن بدانید:

  • خانه های قدیمی با سال ساخت بسیار بالا و کیفیت پایین
  • خانه هایی که از مرکز شهر و امکانات و دسترسی های شهری دور هستند و معمولا در لوکیشینها و محله هایی قرار گرفته اند که کمتر باب میل و مناسب خارجیهای مهاجر هستند.
  • خانه هایی که مشکل اسکان دارند. در این رابطه میتوانید “مقاله اسکان خانه در ترکیه” را مطالعه کنید.

شایعاتی درباره محدودیت های فروش املاک از طرف صاحبان ایرانی در ترکیه

در سالهای اخیر همواره در نموداری که از طرف اداره آمار ترکیه منتشر میشود، ایرانیان همیشه در صدر جدول خرید ملک در ترکیه بوده اند.
اما هرزگاهی شایعاتی بر متضرر شدن ایرانیان در زمینه املاک ترکیه به گوش میرسد. مانند اینکه ایرانیان حق فروش املاک خود را به خارجیها ندارند و ملک خود را فقط باید به شهروندان ترک بفروشند. در رابطه با این شایعه باید بگوئیم در رابطه با خرید ملک در ترکیه با مبلغ کمتر از چهارصد هزار دلار که منجر به دریافت اقامت میشود هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید ملک خود را از هر شخصی با هر ملیتی که باشد بخرید و یا به او بفروشید. در رابطه با دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه این قانون وجود دارد که فروشنده ملک حتما باید شهروند ترک باشد، یعنی شما برای دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه، ملک 400 هزار دلاری را حتما باید از یک ترک بخرید، اما برای فروش آن چنین محدودیتی به هیچ عنوان وجود ندارد و شما میتوانید ملک خود را به هر شخصی که بخواهید بفروشید، تنها محدودیت فروش، در رابطه با زمان فروش است، چرا که شما پس از دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک چهارصد هزار دلاری تا سه سال حق فروش ملک را نخواهید داشت و پس از گذشت سه سال، دیگر هیچگونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.‌‌

سوالات خرید ملک در ترکیه

تیم DelRey با جمع آوری و ارائه اطلاعات به روز و مورد نیاز شما در کشور ترکیه در تلاش برای آگاهی هرچه بیشتر و آسودگی خاطر شماست.

خدمات تخصصی DelRey ارائه مشاوره رایگان به شما در زمینه های:

اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک
انجام امور اقامت کشور ترکیه
خرید ملک در ترکیه

ارتباط با DelRey

سوالات متداول

قانون در ترکیه حداقلی برای مبلغ خرید ملک که منجر به دریافت اقامت شود تعریف نکرده و با خرید ملک به هر مبلغی میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید.‌‌

 طبق قانون، اتباع خارجی مجاز به خرید ملک در ترکیه هستند ولی محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد که در متن مقاله با آنها اشاره شده است.‌‌

طبق قانون اعطای شهروندی ترکیه، حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. سلام میخواستم بدونم با خرید ملک با چه قیمت میشه پاسپورت و اقامت دائم رو سریع گرفت؟!و چقدر زمان میبره دریافت اقامت و پاسپورت دائم؟!

    1. شما باخرید ملک به ارزش 250هزار دلار 3 ماهه میتوانید پاسپورت و شهروندی خود را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس DelRey